• E-Posta
  • Yazdır

Palandöken, `3 al 1 öde, 1 alana 1 bedava sloganlarına kanma, ihtiyacın kadarını ucuza al`


 

ANKARA- Yaşam stili değiştikçe tüketim alışkanlıklarının da değiştiğini bilhassa genç neslin mahalle esnafı kültüründen uzak yetiştiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, ` 250 milyar dolarlık perakende sektörü hızla büyüyor. Bunun yarısını gıda harcamaları oluşturuyor. AVM`lerde ve hipermarketlerde cazip promosyon ve tuzak ürün reklamları ile tüketim konseptinin hızlı ve toptan alış verişe yönelttiği genç neslimizin gıda israfı artıyor. Hızlı bir yaşam döngüsü içinde aylık alışveriş tarzını benimseyen vatandaşlarımız promosyonlardan faydalanma, indirimli alışveriş reklamlarının büyüsüne kapılıp pek çok şeyi fazla fazla alıyor. Meyve - sebzeyi manavdan, eti kasaptan, ekmeği fırından almaya vakit ve sabır yok artık. Aysonu geldiğinde de pekçok gıda maddesinin tüketilmeden hatta poşetinden çıkarılmadan atıldığını görüyoruz` dedi.

 `LEZZETLİ GIDA GÜNLÜK VE TAZE OLANDIR`
 Mahallelerden çıkıp toplu konutlara, rezidanslara ve sitelere taşınan insanların yaşamlarında esnafın yerinin yavaş yavaş kaybolduğunu söyleyen Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, ` Tüketiciler süpermarketler tarafından, tüm ihtiyaçların aylık olarak, toplu alışverişle yapıldığında ürünleri ucuza alabileceklerine inandırılmış. 3 al 1 öde, 1 alana 1 bedava sloganlarına kanma, ihtiyacın kadarını al. Aldığın gıdanın yüzde 20`sini-30`unu atarsan nerde kaldı tazelik, nerde kaldı ucuzluk. Halbuki gıda alışverişlerinde semt pazarlarının veya manav, kasap, peynirci, fırın gibi belli gıda ürünleri üzerine ustalaşmış esnafımızın tercih edilmesinin nedeni; en kaliteli, taze ve lezzetli gıdaya erişebilmek. Halkımızı bilhassa gıda alışverişlerini semt pazarlarından veya mahalle esnafımızdan günlük olarak yapmaya davet ediyorum` diye konuştu.