• E-Posta
  • Yazdır

Palandöken, ` Bireysel taşımacılık desteklenmez ise rekabet azalır ve tekelcilik başlar`


 

ANKARA- Kamyoncu esnafının kullanmak zorunda olduğu K türü yetki belgelerinin fiyatlarının düşürülerek mutlaka devir hakkı verilmesi gerektiğini belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Eğer bireysel taşımacılık bitirilirse, rekabet azalır, ilerde taşımada tekelcilik başlar ve fiyat istikrarı bozulur. Her zaman rekabeti sağlayan bireysel taşımacılık yapan esnaftır. Dünya bireysel işletmecileri çoğaltmaya çalışırken, biz de tekelleşmeyi cazip hale getiriyorlar` dedi.

 -`K TÜRÜ YETKİ BELGELERİNDE DEVİR HAKKI OLMALI`
Kamyoncu esnafları aldıkları yükün ağırlığının yanında geçim sıkıntısının ağırlığının altında ezildiklerini ifade eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Kamyoncu esnafımız zor durumda ve çok zor şartlarda çalışıyor. Kazandığını akaryakıta ve yedek parçaya ancak yetiştirerek kıt kanaat geçimini sağlıyor. K belgesi olmayanda başka çareler bulmaya çalışıyor. Zaten az kazanç sağlarken birde belgeye kira ödemek zorunda kalıyor. Bu arada da kurallara ve kanunlara uyarak iş yapma umuduyla 19 bin 372 lira para vererek K türü taşıma belgesi alanlarında sıkıntısı bitmiyor. Zamanla artık bu işten istediğini elde edemediği veya yaşının ilerlemesi ve sağlık nedenleri ile işi bırakmak isteyince daha geçerlilik süresi dolmamış olan bu yetki belgelerini devredemediği için 19 bin lira bir anda havaya uçmuş oluyor. Yetki belgelerine devir hakkı verilmeli, belge ücretleri makul tutulmalı` diye konuştu.

 `BİRİNEDE BİR, YÜZÜNEDE BİR`
 Kamyoncu esnafının haklı serzenişine mutlaka kulak verilmesi gerektiğinin altını çizen Palandöken, `Zor çalışma koşullarında aldıkları yükü zamanında, sağlam bir şekilde yerine ulaştırma sorumluluğunu omuzlarında taşıyan şoför esnafı işine ömrünü vermiş. Şu an 507 bin 804 toplam K belgesi kullanılmaktadır. Bir belge verildiği zaman bunun süresi olmaz. Bu işi ciddi yapanlar için K belgeleri 5 yılsonunda ücretsiz uzatılmalı. Bu tür yetki belgelerini de üyelerimize kendi odaları vermeli. Hizmet ayağına gitmeli. Ayrıca bir aracı olana da 19 bin liraya belge veriliyor, 100 tane aracı olana da 19 bin liraya belge veriliyor. Bu haksızlığın mutlaka önüne geçilmelidir. Şoför esnafımızın çoğu yaptığı işten yeteri kadar para kazanamadığı için lastik parasını çıkaramaz durumda. Çünkü dünyanın en pahalı akaryakıtını ve yedek parçasını kamyoncu esnafımız kullanmaktadır. Taşımacı esnafına ucuz akaryakıt desteği sağlanırsa bir nebze nefes alabilir` şeklinde konuştu.