• E-Posta
  • Yazdır

Palandöken, Avm`lerde İndirim Bitmiyor`


 

ANKARA – Mevsim sonu sebebiyle AVM`lerde sezon sonu indirim reklamlarının arttığını ve bu reklamların tüketiciyi yanılttığını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Tüketici vitrindeki 50+40 indirimi görünce bu kadar kar mı olur diye kendi kendine soruyor. Böylece esnaf zan altında kalıyor. Bu olumsuzluklara son verilmesi için acilen çıkarılmasını beklediğimiz Perakende Yasası`nda aylarca süren indirimli satış uygulamalarına çeki-düzen getirilmelidir` dedi.

`MEVSİMSEL İNDİRİM DÖNEMLERİ BELİRLENMELİ`

Firmaların mevsimsel olarak sezon değişikliklerinde ellerindeki malları ve depolarındaki stok malları eritebilmek için en yaygın kullanılan yöntemin indirimli satışlar olduğunu belirten Palandöken, ` Avrupa ülkelerinde ve Amerika`da indirimli satışlar belirli bir dönemde ve belirli bir sürede yapılmaktadır. Kış indirimi dönemi Ocak ayı başı ile Şubat ortası, yaz indirimi ise, Temmuz başı ile Ağustos ortasıdır. Türkiye`de indirimli ve tasfiye satışlarının belirli bir dönem ve süresi olmadığından piyasalarda bir düzensizlik oluşmakta, tüketiciler yanıltılmakta ve yanlış tüketim eğilimleri oluşturulmaktadır. Bu düzensizliğin mutlaka önüne geçilmelidir. Konuyla ilgili olarak mutlaka meslek odalarının görüşleri alınmalı` diye konuştu.

`YANILTICI REKLAM YAPILIYOR`

İndirim yapıyoruz diyerek bir çeşit malda ya da küçük bir reyonda indirimli satış gösterip halkı mağazaya çekmek için yanıltıldığını ifade eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Ben buna `tuzak mal` diyorum. Müşteriyi içeri çekmek için yanıltıcı indirim yapılıyor. Buradaki tek amaç insanlara ihtiyacından farklı malların satılmasıdır` şeklinde konuştu. 

`KART LİMİTLERİ DOLDU`

Yaz aylarında tatil harcamalarının kartları doldurduğunu da anlatan Palandöken, `Halkımız indirimlerden sadece ihtiyaçları doğrultusunda alış veriş yapmalıdır. Eğer alışverişten sonra ‘Ben bunları neden aldım`? diye kendi kendine soruyorsa tüketici ihtiyacı olmayan bir mal almıştır. Bu bir aldatmacadır. Tüketicileri psikolojik etki altına alarak, aşırı tüketime teşvik etmektedir. Ciddi firmalar da bu tür indirimlerden şikâyetçidir. Kurallara uygun davranan ticari firmalar, yan dükkânlardaki kuralsız uygulamalar nedeniyle haksız rekabete maruz kalmaktan şikâyetçiler` dedi.