• E-Posta
  • Yazdır

Palandöken, `Büyük Mağazalarda Ne İndirim Bitiyor Ne de Tasfiye`


 

ANKARA - Büyük mağazaların vitrinlerinde bitmeyen indirimli satışlar ve tasfiye ilanlarının arttığını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Tüketiciyi yanıltmaya yönelik indirimli satış uygulamalarına çeki-düzen getirilmelidir` dedi.

            -`İNİDİRİMLİ SATIŞLAR DÖNEMLERE GÖRE OLMALI`

Firmaların mevsimsel değişimin olduğu dönemlerde ellerindeki malları ve depolarındaki stok malları eritebilmek için en yaygın kullanılan yöntemin indirimli satışlar olduğunu belirten Palandöken, `AB ülkelerinde indirimli satışlar belirli bir dönemde ve belirli bir sürede yapılmaktadır. Kış indirimi dönemi Ocak ayı başı ile Şubat ortası, yaz indirimi ise, Temmuz başı ile Ağustos ortasıdır. Türkiye`de indirimli ve tasfiye satışlarının belirli bir dönem ve süresi olmadığından piyasalarda bir düzensizlik oluşmakta, tüketiciler yanıltılmakta ve yanlış tüketim eğilimleri oluşturulmaktadır. Bu düzensizliğin mutlaka önüne geçilmelidir` diye konuştu.

-`FASON VE KALİTESİZ ÜRÜNLER ÇİRİT ATIYOR`

İndirim yapıyoruz diyerek bir çeşide ya da fason kalitesiz bir mala yüzde 70 indirim gösterip halkın yanıltıldığını ifade eden Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Ben buna `tuzak mal` diyorum. Müşteriyi içeri çekmek için yanıltıcı indirim yapılıyor. Buradaki tek amaç halkımızın sırtından haksız kar sağlamaktır` dedi. 

-`BİR SÜREYLE TASVİYE OLUR MU?`

Yıllarca süren tasfiye günleri gibi çeşitli yöntemlerle indirim dönemlerinin uzatıldıkça uzatıldığının altını çizen Bendevi Palandöken, `Birçok mağazada "tasfiye nedeniyle indirim" yazısını aynı mağazanın vitrininde bir yıl sonra dahi görüyoruz. Bu bir aldatmacadır. Tüketicileri psikolojik etki altına alarak, aşırı tüketime teşvik etmektedir. Ciddi firmalar da bu tür indirimlerden şikâyetçidir. Kurallara uygun davranan ticari firmalar, yan dükkânlardaki kuralsız uygulamalar nedeniyle haksız rekabete maruz kalmaktan şikâyetçiler` dedi.

-`İNDİRİMİN DE KURALI OLMALI`

`Kuralsızlık kural olamaz` diyen Palandöken, `Biz her şeyin bir kuralı olsun istiyoruz. Haksız rekabetin önüne geçilsin istiyoruz. Nasıl Büyük Mağazaların, Perakende Sektörünün kurallarının olmasını istiyorsak, indirimli satışların da Avrupa Birliğinde olduğu gibi belli bir takvime ve kurallara bağlanmasını istiyoruz. Türkiye`de son zamanlarda bazı yabancı markalar dünyanın belli bölgelerinde satamadıkları seri sonu ürünler ile ucuz ve kalitesiz Çin mallarını Türkiye`ye getirip erken indirimle satmaya çalışıyorlar. Kuralsızlık sonucu oluşan haksız rekabet ve kayıt dışılık, genel ekonomiye ama en fazla esnaf ve sanatkarımıza büyük darbe vuran, sürekli üzerinde durulması ve mutlaka engellenmesi gereken bir konudur` diye konuştu.