• E-Posta
  • Yazdır

TESK ve KOSGEB`in yeni girişimcilik kursları devam ediyor.


 ANKARA - TESK ve KOSGEB`in girişimcilik kursları hız kesmeden devam ediyor. 59 kişinin katıldığı ikinci etap kurslarında katılımcılara iş fikri belli olduğu için atölye çalışmalarının iş planı yazılmasına yönelik yapıldığının belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken girişimcilik kurslarında kadın ağırlığının yüksek olduğunu söyledi.

İlk etap kurslarına katılanların yüzde 80`inin kadın kursiyer olduğunu belirten Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `İkinci etap kurslarına katılanlar içerisinde bu oran düşmüş olsa da yine kadınlarımız erkeklerden daha girişimci. İkinci etap kurslarına katılan 59 kişinin yüzde 47,46 si erkek, yüzde 52,54 kadınlardan oluştu. Kursa katılanların yüzde 54,24 evli ve yüzde 27,12 si lisans, yüzde 10,17` si yüksek lisans eğitimi, yüzde 11,86`sı lise eğitimi, yüzde 20,34`ü ortaöğretim mezunu ve yüzde 20,34`üön lisans mezunudur` dedi.

-KURSİYERLERİN YÜZDE 49,15`İ İŞ DENEYİMİNE SAHİP-

İkinci etap kursiyerlerin yüzde 49,15`inin daha önce iş deneyimine sahip olduğunu da anlatan Palandöken, `Bu kursiyerlerimizin yüzde 49,15`i 1 ile 10 yıl arası iş deneyimine sahipler. Yüzde 30,51 ise kendi işini yapma deneyimine sahipler. Yüzde 16,95`i iş fikri ile ilgili diğer eğitimlere katıldılar. Yüzde 57,63`ü ise iş fikri ile ilgili çalışma deneyimine sahipler. Katılımcıların ortalama çalışma deneyim süresi 11,86 yıldır. Ortalama öz sermaye miktarları ise 23.677,97 liradır. Yine katılımcıların yüzde 91,53`ü 10 bin lira üzeri öz sermayeye sahipler` diye konuştu.

-KATILIMCILARIN İŞ FİKİRLERİ GELİŞMİŞ-

Katılımcıların genel eğitim seviyesine uygun olarak eğitim programlandığını ve örneklemeler kullanıldığını da anlatan Bendevi Palandöken, `Genel Eğitim seviyesi lise ve üzeri olduğu için teorik dersler daha kısa sürdüğü için atölye ders süresi uzatılmıştır. Ayrıca iş fikri kesin olan katılımcılar çoğunlukta olduğundan ve bu kişilerin kendi işini yapma deneyimi de bulunduğundan atölye çalışmalarında eğitimcilerimiz fikir alışverişlerini grup çalışmaları ile desteklemişlerdir. Örnekler, ödevler ve atölye çalışmalarında iş fikri net olan katılımcıların iş fikirlerine ağırlık verilmiş, bu katılımcıların parça parça iş planını tamamlayacağı şekilde çalışmalar yapılmıştır` dedi.