• E-Posta
  • Yazdır

PALANDÖKEN, "ARAÇ MUAYENE İSTASYONLARINDA ÖZELLEŞME GÜZELLEŞME DEĞİL ÇİLE GETİRDİ"


 

Araç muayene istasyonlarının özelleştirilmesinden sonra vatandaşların karşılaştıkları güçlük ve sorunların artığına işaret eden TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Özelleşme ile rahata ereceğini sananlar aldandı. Yani özelleştirme güzelleşmeye değil, çileye döndü” dedi.

Araç muayene istasyonlarının özelleştirilmesinden sonra vatandaşlarımızın bu muayene istasyonlarında karşılaştıkları güçlük ve  sorunlarının artmasına ilişkin yazılı bir açıklama yapan Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Araç Muayene İstasyonlarında vatandaşın çektiği çilelere mutlaka bir çözüm getirilmesi gerektiğini ifade etti.

Sabahın saat 9’unda araç muayenesi için istasyona giden vatandaşların akşama kadar muayene sırasının gelmesini beklediklerini belirten Palandöken, ticari araç sahiplerinin bu zaman kaybından büyük zarar gördüklerini ve işlerinin aksamaması için sabahın saat 3’ünde  muayene istasyonlarının önlerinde kuyruğa girdiklerini ifade etti. Muayene istasyonu yetkililerinin basına yansıyan demeçlerinden,  bugüne kadar muayeneye alınan 773 bin 281 aracın 309 bininin diğer bir ifadeyle yüzde 40’ının kusurlu araç olduğunun öğrenildiğini ve bunun da muayenelerde yaşanan gecikmelere gerekçe olarak gösterildiğini söyleyen Palandöken, bu mazeretin vatandaşın çektiği çileler karşısında yeterli ve makul kabul edilemeyeceğini belirtti.

Avrupa Birliği standartlarında muayene yaptığını iddia edenlerin muayene program ve süresini de buna göre ayarlamaları gerektiğini söyleyen TESK Genel Başkanı Palandöken, hangi Avrupa ülkesinde araç muayenesi için sabahın saat 3’ünde sıraya girildiğinin ve hangi Avrupa ülkesinde akşama kadar sırada beklemesine rağmen aracını muayene ettiremeyen insanlar olduğunun sorgulanması gerektiğini belirtti.

 Ayrıca, esnaflardan gelen yakınmalara göre araç muayenelerinde keyfilikler yaşandığının da istihbar edildiğini kaydeden Bendevi Palandöken, “Aracın kaportasındaki küçük çizik ve paslanmalar gibi sudan bahanelerle muayene talebinin reddi insanımızı zor durumda bırakmaktadır. Araç muayene istasyonlarında yaşananlar eski dönemi mumla aratıyor. Yetkililerin konuyla ilgilenmesini ve bu muayene istasyonlarının, üstlendikleri görevi vatandaşa çile çektirmeden yerine getirmeleri için gerekli  önlemlerin süratle  alınması gerekmektedir” diye konuştu.