Palandöken, "Ticari Araçların Değişimine Kolaylık Sağlanmalı"

 

ANKARA - Cari açığı azaltmak için otomotivde yapılan ÖTV artışının yerli üretimi vurduğunu ve fabrikaların üretimlerini 3 vardiyadan 2 vardiyaya düşürdüklerini ve işçi çıkarmaya başladıklarını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, eskiyen ticari araçların değişimi için bir defaya mahsus ÖTV ve KDV sıfırlanmasını istedi.  

-`YERLİ ÜRETİM DESTEKLENMELİ`

Yerli üretimin sürekli desteklenmesi gerektiğinin altını çizen Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi palandöken konuya ilişkin yaptığı yazılı açıklamada şunları dile getirdi, `Cari açığı azaltmak için otomotivde yapılan ÖTV artışı yerli üretimi de vurmaktadır. Özel tüketim vergisi, yerli üretimi desteleyecek şekilde düzenlenmelidir` dedi.

-`VERGİ GELİRLERİNİN ÜÇTE BİRİ OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEN`

Toplam vergi gelirlerinin üçte birinin otomotiv ve buna bağlı yan sanayilerden elde edildiğini ifade Bendevi Palandöken, `Vergi gelirlerinde otomotivin çok büyük bir payı var. Geçen yıl yapılan ÖTV artışı cari açığı azalttı ama hem yerli üretimi vurdu hem de vergi gelirleri azaldı` diye konuştu.

-`ÜRETİM 3 VARDİYADAN 2 VARİDAYA YA DÜŞTÜ`

Otomotivde yerli üretimde 3 vardiyadan 2 vardiyaya inildiği ifade eden TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, `Yerli üretimin yeniden canlanabilmesi için mutlaka KDV ve ÖTV desteği gerekiyor. Türkiye`de kullanılan taksi ve minibüs türü ticari araçlar için KDV ve ÖTV indirimi yapılması gerekir. Mevcut taksi ve ticari minibüslerin değişmesi halinde yaklaşık 150 bin yeni araç üretilecek. Devlet ÖTV ve KDV`de indirim yapacak ama böyle bir teşvikle üretim ve yan sanayide kurum kazançları 2-3 milyar lira artacak. Bununla beraber, sektörde yaratılacak binlerce kişilik ilave istihdam sayesinde gelir vergisinden sosyal güvenlik primine kadar devletin gelirleri önemli ölçüde artacaktır. Sonuçta devlet de esnaf da ülke de kazançlı çıkacaktır` dedi.