ANKARA- Esnafın  mağdur olmaması ve kamu kaynaklarının israf edilmemesi için okul servis  araçlarının yaş sınırının 12’den 20’ye çıkarılması gerektiğini vurgulayan TESK  Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Çocuklarımızın  güvenle okullarına ve evlerine taşındığı servis araçları her yıl düzenli olarak  bakım ve muayeneden geçiriliyor. Bu araçların 12 yaşından sonra kullanılmaması  esnafa büyük bir külfet oluştururken kamu kaynakları da israf ediliyor. Oysa  okul servis araçları için önemli olan yaş değil, taşıtların muayenesi ile bakımıdır.  Kullanıma uygun olan okul servis araçlarının yaş sınırı 12’den 20’ye  çıkarılmalıdır” dedi.
  -“OKUL  SERVİS ARAÇLARININ YAŞ SINIRINA ESNEKLİK ŞART”
  Okul servis araçlarının trafiğe uygun ve  güvenli olduğunun altını çizen Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu  (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “25  Ekim 2017 tarihinden itibaren yayımlanan Okul Servis Araçları Yönetmeliği’ndeki  ‘okul servis aracı olarak kullanılacak taşıtların yaşlarının 12’den büyük  olmayacağı’ maddesi ile servis aracı sahipleri araçlarını yenilemek zorunda  bırakıldı. Bu uygulama, taşımacı esnafını mağdur ettiği gibi kamu kaynaklarının  da israf edilmesine yol açıyor. Bu maddenin bir an önce esnetilmesi ve yaş  sınırının 12’den 20’ye çekilmesi gerek. Okul servis araçlarının uygunluğunu  sadece yaş kriterine bağlamak doğru değil. Bu araçların zaten her yıl düzenli  olarak periyodik bakımlarının yapılması araçların daha uzun ömürlü olmasını  sağlıyor. AB uyum sürecinde yapılan düzenlemelerle birlikte okul servis  araçlarının TÜV standardı olan fenni muayeneleri düzenli olarak yapılıyor. Bu  standardın uygulandığı diğer ülkelerde okul servis araçlarında yaş sınırı yok” ifadelerini kullandı. 
  -“DÖVİZLE  ALDIĞIMIZ BU ARAÇLARI TASARRUFLU KULLANMALIYIZ”
  Servis araçlarının bakımları düzenli  yapılıyorken değiştirilmesinin ekonomiye olumsuz yansıyacağının altını çizen  Palandöken, “Servis araçları faaliyette  olduğu belediyelerce yapılan yıllık denetimlerle Özel İzin Belgesi alıyor.  Dolayısıyla okul servis araçlarımız eskisinden daha uzun ömürlü, trafiğe uygun  ve daha güvenli. Araçların herhangi bir sorunu yokken ve daha yıllarca  kullanılabilecek durumda iken 12 yaşında değiştirilmesi ekonomimize olumsuz  yansıyacaktır. Tamamı yurtdışından dövizle ithal edilen bu araçların 12  yaşından sonra yenilenmesi kamu kaynaklarını tasarruflu kullanmamız gereken  süreçlerde daralmadan kolayca çıkmamıza sebep olacaktır” şeklinde konuştu.